Köpvillkor och annan viktig information.

Priser och moms.

Våra priser är angivna i svenska kronor. Det är möjligt att visa priser med eller utan moms genom att klicka i eller ur rutan i varukorgen.

Momssatserna är följande:
Böcker/DVD 6%
Kosttillskott 12%
Hudvårdsprodukter och övrigt 25%

Säkerhet & Kryptering.





Alla transaktioner skyddads med SSL.

Vad är SSL?

SSL, Secure Sockets Layer, är ett säkerhetsprotokoll för att skapa en krypterad kanal mellan en webbserver och en webbläsare. Krypteringen försäkrar att all information och data som passerar mellan webbservern och browsern förblir privat och säkrad för utomstående. SSL är en industriell standard som används av miljontals webbplatser för att skydda online-transaktioner och annan känslig personlig information som webbplatsbesökare förväntas skriva in genom webbläsaren.

Köpvillkor.

Ändring och avbeställning av order.

Det är möjligt att ändra eller avbeställa en order så länge den inte har skickats med gällande fraktbolag eller att frakt redan bokats. Beställningar kan dock försenas vid förändring då stopptiden för fraktbokning kan ha passerats eller att all packning för dagen avslutats. Har paket skickats så är det ångerrätt enligt distansavtalslagen som gäller.

Ångerrätt. (kontakta butik vid retur)

Alla som handlar i butiken äger rätten i enligt distansavtalslagen rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag man mottog produkten. För att åberopa ångerrätt måste varan kunna returneras i oskadat skick och får inte vara använd på något sätt, och förpackningen måste vara obruten och fin. Vid returen skall produkten förpackas bra och med fördel i samma paket som den skickades från Isilias webbutik. Skador som uppkommit pga. dålig packnig faktureras kunden. Fraktkostnad för returen betalas av kunden.
Produkter som har bruten eller skadad förpackning återsänds endast efter begäran av kund som då faktureras för ny frakt. Produkten får inte ha varit använd om ångrat köp ska medges. Kreditering av ångrade köp görs normalt omgående efter mottagande och godkänd kontroll av returnerad produkt.

För snabb och smidig hantering och för att underlätta så bifoga alltid namn och ordernummer samt telefonnummer i paket.

Uthämtning av paket.

Kunden har fulla ansvaret för att se till att hämta ut sina varor på sin servicepoint innan försändelsen med automatik går tillbaka till Isilias Webbutik, därför är det av yttersta vikt att du som kund skrivit in rätt leveransuppgifter, email och mobiltelefonnummer för korrekt avisering. När produkter inte hämtas ut, eller löses ut (postförskott) och går tillbaka till Isilias Webbutik kommer kunden att faktureras de faktiska kostnader som detta medför butiken. Inga extra avgifter kommer läggas på faktura till kund.

Uthämtning av postförskottspaket.

När postförskottspaket ej löses ut och går i retur till butik så tillkommer det alltid en administrationsavgift på 300kr. Denna avgiften faktureras kund och ska betalas inom 14 dagar efter utskick av ny faktura.

Transportskador.

Om en produkt eller försändelse skadats i transporten skall detta så fort som möjligt anmälas till ansvarigt fraktföretag, normalt till utlämningsstället och via email till info.isilias.webbutik@gmail.com. Vid utvändiga skador skall detta alltid anmälas vid mottagandet, dolda och ej synliga skador skall alltid reklameras inom 5 dagar från mottagandet. Lös aldrig ut ett paket som ser skadat ut. Om ej anmälan om transportskada sker inom 5 dagar från mottagandet, kan ej produkten ej reklameras, då det inte är möjligt att i efterhand bevisa hur skada uppstått.

Reklamation. (kontakta butik vid reklamation)

Om du fått en vara är som är felaktig eller har någon skada när den mottogs så skall den reklameras inom 1 vecka från leveransdatum. Isilias Webbutik åtgärdar utan kostnad felet vid reklamationer. Du som kund har ansvar för, och måste noggrant undersöka de levererade produkterna vid mottagandet för att försäkra dig om att de är felfria.
Om du som kund använder eller konsumerar den mottagna varan, med vetskap om skada eller felaktighet gällande produktens egenskaper såsom storlek, smak, lukt, utseende, fabrikat eller dylikt accepterar du köpet och kan inte längre reklamera utan är skyldig att betala det satta försäljningspriset för levererade varor.
Det är mycket viktigt att returer och reklamationer görs snarast och vid oklarheter kontakta omgående butiken via ordertelefon eller via email på info.isilias.webbutik@gmail.com.
När du reklamerar ska du alltid bifoga namn och kundnummer och även ordernumret och en tydlig beskrivning av felet. Produkterna skall alltid återsändas i den ursprungliga förpackningen och med av transportföretag godkänt emballage. Dålig packning som resulterar i skador vid transport faktureras kunden. Isilias Webbutik testar alltid reklamerade varor, skulle varan visa sig felfri kommer kunden att faktureras aktuell fraktkostnad för återförsändelse till kund.

Garantier.

Garantier ges av gällande leverantör eller tillverkare som det gäller. Garanti gäller på fel på produkten som ej uppstått pga, oaktsamhet eller med vilje av kund. Isilias Webbutik kan hänvisa kund direkt till tillverkare om de har egen garantiservice och kundtjänst.

Händelser bortom butikens kontroll.

Om Isilias Webbutik ej har möjlighet att fullfölja leverans pga. förseningar eller utebliven leverans av underleverantör eller tillverkare, kan butiken ej hållas ansvarig förutom reklamationer eller återbetalning av köpsumma av saknade produkter.

Butikens ansvar.

Isilias Webbutik tar på sig sig ansvaret på fel som butiken har orsakat, genom att återbetala köpsumma eller eventuell återförsändelse eller annan goodwill. I vissa fall kan dock ansvaret vara kopplade till tillverkarens garantier. Butikens ansvar begränsat till det som anges i våra köpvillkor samt konsumentköplagen.

Lagring av personuppgifter PUL.

Butiken lagrar personuppgifter för internt bruk i enlighet med personuppgiftslagen. För att på ett smidigt sätt hantera beställningar och leveranser och även för att kunna skicka reklam och information samt erbjudanden till kund. Du som kund kan begära att få tal del av lagrade uppgifter samt att även begära att bli raderad från kundregistret.

Lagring av cookies.

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Det krävs dock att du accepterar cookies då det krävs för att kunna handla i webbutiken. Det går däremot att kika runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.

Tryckfel.

Butiken reserverar sig för fel i varuspecifikationer och dylikt. Alla bilder som finns i webbutiken är illustrativa och behöver inte nödvändigtvis återge produktens exakta utseende och beskaffenhet.

Isilias Webbutik förbehåller sig rätten att ändra dessa angivna köpvilkor.

 

Information om butikens frakthantering

Butikens frakt och leverans. Butiken är utrustad med vikt-baserad frakt, och fraktpriset justeras efter vikten på de produkter du lägger till i varukorgen.

Vi har fri frakt på beställningar över 500kr, dvs. att fraktavgiften tas bort. Du kan enkelt se aktuell fraktkostnad i genom klicka på till kassan uppe till höger på sidan.

Vi skickar varor med posten, schenker och dhl, vilket alternativ det blir beror på vikten och volymen på de produkter som ska skickas.

Vi levererar våra varor inom 2 - 6 arbetsdagar.

Leveranstiden beror på var du bor och hur snabbt aktuellt fraktföretag hanterar din paket, för det mesta levereras dina varor inom 3 dagar.